A Spanish experience.reismee.nl

Camarque - Lunel

Inderdaad, het was net droog geworden ’s morgens. Maar goed dat jullie niet eerder zijn aangekomen waren de commentaren van aanwezige caravan en camper kanpeerders. Het heeft gehoosd, gehoosd en …. enz. Er staan nu alleen nog grote plassen,

Nu .... wat geweest is … nu schijnt de zon, het is 25 graden heerlijk. Relaxed de tent opgezet, hij moet tenslotte nog drogen en ….. de verhalen aangehoord wat er allemaal wel gebeurd was in de nabije omgeving.

Tekst van de nieuws-site:

In ongeveer 175.000 huizen in het gebied is de stroom uitgevallen. De luchthaven Toulon-Hyères is gesloten, omdat de start- en landingsbanen blank staan.
De reddingsdiensten zijn massaal ingezet en er is een crisiscentrum ingesteld. Mensen worden met helikopters van de daken gehaald. Ook zitten er mensen vast in hun auto's. In sommige gemeentes in het departement Var drijven auto's en vrachtauto's door de straten.

Het slechte weer in het gebied houdt volgens Franse meteorologen nog zeker tot en met woensdagochtend.

Op woensdagmiddag kwamen wij aan. Totaal zijn inmiddels ruim 20 mensen om het leven gekomen. Uit de verhalen blijkt ook dat men in Lunel enkele jaren geleden was geëvacueerd, vanwege wateroverlast. De camping is toen ontruimd geweest en de bezoekers naar de sporthal gebracht. Maar aardverschuivingen zijn in Lunel niet mogelijk.

Bijna onmiddellijk daarna betrok de lucht opnieuw, het was en bleef windstil, maar het is opnieuw gaan regenen en ….. onweren. Hevig. We hebben best al aardig wat slecht weer meegemaakt in caravan of tent, maar als de bliksem inslaat, vakbij je hoofdeind van je tentje, wordt het hoog tijd om in de auto te gaan zitten. Daar hebben we de gehele nacht dan ook doorgebracht.

En ’s morgens …. het meest mooie weer, met een heldere en prachtig blauwe lucht. Heerlijk en gewoon de tent weer drogen. Nieuwe dag .... nieuwe kansen.

Die dag hebben wij de Camarque bezocht. Saintes Maries de la Mer. Een leuk plaatsje in dit gebied, het stand en natuurlijk de Camarque. Er waren nu nog heel erg veel Flamingo’s. Het blijven prachtige dieren, vooral als ze vliegen.

Helaas is het ’s avonds weer gaan regenen, maar deze keer gelukkig zonder onweer. We hadden voor de zekerheid wel de auto er op ingericht om te kunnen slapen ….

De dag er na: strandweer, voor de vrouwelijke helft de dag om schelpen te zoeken! Moet natuurlijk ook kunnen. Nog een nachtje, maar nu met maar weinig regen. Nog één nachtje, want de tent moet wel drogen natuurlijk …. We zijn tenslotte in Lunel.

Na nog een bezoek aan Aigues Mortes en La Grande Motte is het gewoon weer goed gekomen. Met het mooist mogelijke weer zijn we met een droge tent [en de rest natuurlijk] richting midden Frankrijk afgereisd. Ja ja .. in Lunel is het altijd mooi weer en meestal is het droog! Inmiddels weten we beter.

O ja, voor ik het vergeet, voor diegene die er ook meerdere keren zijn geweest, de camping wordt helemaal gerenoveerd. En …. het knapt echt op. Super plekje om een poosje te verblijven.